dinsdag 5 november 2013

Beeldopdracht fruit en groente tekenen

In de les beeld kregen we de opdracht om soorten fruit en groente te tekenen.
Dit moesten wel zes verschillende soorten fruit/groente zijn, maar ook op zes verschillende manieren getekend.
Dit was niet één van de gemakkelijkste opdrachten, maar toch heb ik de uitdaging aangegaan.
In de lessen kregen we de kans om al enkele tekeningen te maken.
De tekeningen die nog niet af waren, mochten we thuis afwerken.
De verschillende soorten materialen waren:
* potlood
* kleurpotlood
* vetkrijt
* houtskool
* waterverf
* bister

Hier enkele voorbeelden :

citroen - houtskool
wortel - potlood
peer - kleurpotlood
banaan - vetkrijt
aardbei - waterverf
bister - mandarijn


Deze opdracht was voor mij een echte uitdaging. Tot voor kort tekende ik nooit en dacht ik ook van mezelf dat ik niet goed kon tekenen. Maar met veel geduld en veel oefenen ben ik toch tot een mooi resultaat gekomen. Uit deze opdracht leerde ik van mezelf een andere kant ontdekken.
Tekenen is echt wel leuk !


1 opmerking: