dinsdag 5 november 2013

Muziekdoos

In de les muziek kregen we de opdracht om een hele muziekkoffer in elkaar te knutselen.
Deze muziekinstrumenten moesten we allemaal zelf in elkaar timmeren of knutselen.
Hier een kort verloop van mijn muziekinstrumenten:

Mijn ritmestokken :
Mijn ritmestokken zijn bamboestokken van ongeveer 25 cm lang.
Ik heb in totaal veertig stokken waarvan ik er twintig met een blauw plakkertje heb beplakt en twintig met een geel plakkertje.
Dit is voor een variatie in een muzische oefening.




Mijn bellenkrans :
Mijn bellenkrans is gemaakt uit een stukje leer waaraan negen belletjes zijn bevestigd.
Dit stukje leer is dan bevestigd op een houten stok.







Mijn trommels :
Mijn trommels zijn gemaakt uit dikke buizen karton.
Hierop heb ik bruin inpakpapier gekleefd en goed aangespannen, zo bekom je het mooie resultaat en geluid van een trommel.
Ik heb drie verschillende hoogtes van trommels gekozen om zo andere geluiden te verkrijgen.












Mijn schellenraam :
Dit zijn bamboestokken met hieraan de kroonkurken van een fles bevestigd.







Mijn kokosnoten :
Ik heb een hele kokosnoot in twee gezaagd.
Dan de binnenkant mooi uitgelepeld en de buitenkant mooi afgeschuurd.
Aan de buitenkant heb ik ook twee deurknoppen geplaats zodat de kleuter de kokosnoten mooi kunnen vastnemen.


Mijn raspinstrumenten :
Mijn raspinstrumenten zijn gemaakt uit buizen die geplakt zijn op een plank.
Wanneer je met een stokje langs deze buizen wrijft, hoor je een mooi geluid.











Mijn schuddoosjes :
Ik heb twee soorten schuddoosjes gemaakt.
Vier kokertjes en 4 ronde platte doosjes.
Deze zijn allemaal gevuld met materialen die leuke geluiden maken.










Mijn fietsbel:
De bovenkant van een fietsbel heb ik op een stok geplaatst.
Wanneer je tegen de fietsbel tikt met een stokje, hoor je het geluid.





Schuurblokken :
Ik heb houtenblokken geschilderd en daar stukken schuurpapier aan bevestigd.
Om het gemakkelijk te maken voor de kleuters heb ik ook handvaten bevestigd zodat ze het zo beter kunnen vasthouden.




Regenpijp :
Ik heb 2 regenpijpen gemaakt.
Hiermee hoor je een mooi geluid, net zoals de echte regen.

Ik ben heel blij met het resultaat van mijn muziekinstrumenten.
De muziekinstrumenten zijn allemaal goed gelukt en ik zal deze zeker gebruiken op stage.
De geluiden zijn één voor één allemaal leuk en uniek om naar te luisteren.
De kleuters en ik zullen veel plezier hebben met het bespelen van mijn muziekinstrumenten.



2 opmerkingen:

  1. Hey Manon,
    Prachtige muziekinstrumenten!
    Ook de andere knutselwerken van jou zijn prachtig!
    Je ziet dat dit echt iets voor jou is!
    Je blog ziet er prachtig uit, hij is uitnodigend. Ik had direct zin om de andere artikels van je blog ook te bekijken.
    Leuk en origineel!

    mvg
    Kimberly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hele leuke instrumenten
    Ik heb wel een korte vraag
    Dat schuurpapier was dat al geel of heb je dat geschilderd?

    Mvg

    BeantwoordenVerwijderen