donderdag 28 november 2013

Mijn koffer vol verrassingen

Voor de les beeld kregen we de opdracht om een oude koffer die we op zolder of in een kringloopwinkel vonden om te toveren tot een nieuwe koffer. Deze koffer mochten we zo mooi mogelijk versieren en schilderen tot we een mooi geheel hadden. Natuurlijk moet de voorkant van de koffer een verband hebben met de achterkant. Mijn koffer bestaat uit dag en nacht. De voorkant is dag en hier zitten 2 uiltjes gezellig samen op een boomtak. Op de achterkant van mijn koffer zie je 2 vogeltjes die samen slapen, het is nacht.
Ik heb gekozen voor dieren, omdat dit een onderwerp is dat kleuters aanspreekt. Het is ook een koffer die niet tot een bepaald thema hoort dus kan je hem meerdere keren gebruiken in de klas.
Waarvoor ga ik deze koffer gebruiken?
Ik ga deze koffer gebruiken bij een inleiding van een boek of spel. Het is ook leuk om speciale materialen in te verstoppen en zo met de kleuters samen op zoek te gaan naar wat er in de koffer zit.
Zo kan ik samen met mijn kleuters op zoek naar het grote geheim van de koffer.


1 opmerking: