woensdag 11 december 2013

Dieren tekenen

Tijdens de les beeld kregen we de opdracht om 11 verschillende dieren te tekenen. Deze dieren mochten we zelf uitwerken op allemaal verschillende soorten papier. Ook mochten we alle dieren op een andere manier inkleuren.
Het tekenen van dieren heb ik vroeger nog gedaan. Dat vond ik altijd een moeilijke opdracht. Ik heb enkele jaren geleden tekenles gevolgd en tijdens deze lessen stonden dieren ook centraal.
In het begin vond ik het zeer moeilijk om terug dieren te tekenen. Het lukte mij niet om de juiste afmetingen of  verhoudingen te vinden.
Ik ben bij ons thuis op zoek gegaan naar een boek dat ik vroeger ook gebruikte om dieren te tekenen:
"Hoe teken ik dieren?" van Felix Lorenzi.
In dit boek staan enkele handige tips over hoe je dieren kan tekenen. Vanuit dit boek ben ik dan beginnen tekenen en ben ik tot een mooi resultaat gekomen bij mijn 11 dieren.
Hier enkele beelden.





3 opmerkingen:

  1. Dit is raar, want mijn naam is Manon Verhulst en ik hou zelf ook van tekenen. :o Dubbelganger?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. drm heet je hier ook natuurlijk gaara frans

    BeantwoordenVerwijderen