donderdag 5 december 2013

De doe-momenten

De voorbije dagen stond ik voor de klas.
Ik mocht de taken van de juf overnemen en heb zo met de kleuters van de klas leuke dagen beleefd.

Zo heb ik samen met de kleuters een Zwarte Piet, die door een schoorsteen kruipt, geknutseld. De kleuters mochten het hoofd plakken met zwart papier. De schoorsteen mochten ze stempelen en de deksteen schilderden ze met hun vingers. De kleuters vonden dit fantastisch. Ze waren enthousiast en deden heel goed hun best om mee te doen.

Ik heb ook samen met de kleuters een lied aangeleerd om dan voor te brengen aan Sinterklaas en Zwarte Piet. Dit heb ik aan de hand van stappen aangeleerd: het lied aanleren via prenten, via bewegingen of het lied eens proberen mee te spelen met de muziekinstrumenten. De kleuters konden tegen het einde van de drie dagen het lied helemaal meezingen.

Tijdens deze stage heb ik zeer veel bijgeleerd. De mentor heeft mij zeer veel tips gegeven en ook van de kleuters heb ik veel geleerd. Tijdens deze stage ben ik nog maar eens tot de conclusie gekomen dat ik zeer graag kleuterleidster wil worden, want ik vind het werken met deze kleuters en hen zien evolueren heel leuk.

Ik kijk al uit naar de volgende stage om mij uit te leven samen met de kleuters.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten